Sabtu, Februari 28

Pria Ganteng balik rumah

Khamis, 2 minit nak pukul 4 petang, Ummi call akoo dari Hospital Dungun. Adam Danial dah boleh balik rumah. Horray! Tapi sebenarnya bacaan kuning Adam Danial masih dalam tahap berjaga-jaga tapi sudah turun dari semalamnya. Akoo pun bergegas pulang ke rumah, ambil kereta dan terus ke Dungun.

Sampai aje kat Wad 4 ternampak Adam Danial berseorangan je di katil Ummi rupanya tengah bersiap kat dalam bilik air. Tapi sebelum boleh balik, Ummi kena cuci luka dulu di wad bersalin. Maka tinggallah Adam Danial yang tengah tidur sambil akoo temankan. Pada mulanya semua berjalan seperti yang dirancang - Adam Danial tidur dan akoo tengok dia tidur tetapi tiba-tiba boleh pula si budak bertuah ini terjaga dari tidur yang lena dan menangis.

Akoo sebagai bakal bapa mithali terus angkat Adam Danial, dukung untuk memujuk ternyata ia suatu percubaan yang berjaya untuk beberapa saat dan selepas itu dia tetap mahukan Umminya. Mungkin dia belum kenal sangat dengan akoo sebab sebelum ini akoo jarang memegangnya sebab akoo demam. Mahu tidak mahu, akoo bawa Adam Danial ke wad bersalin namun Ummi masih dalam bilik rawatan. Maka tiada pilihan lain, terpaksalah akoo mendengar teriakan Adam Danial yang mahu menyusu.

Apabila semua sudah selesai, Ummi memangku Adam Danial ke dalam kereta. Walaupun Ummi tidak suka tempat duduk Recaro kereta akoo kerana keras dan rendah membuat Ummi tidak selesa, tetapi Adam Danial pula sebaliknya. Dia ternyata seronok dipangkuan Ummi sambil melalui perjalanan yang terhentak-hentak di dalam sebuah kereta sukan buatan Malaysia. Adam Danial juga sempat tersedu-sedan menandakan sudah mahu membesar bagai JoeHaN.

Sesampainya di rumah, sudah ada tetamu menunggu kepulangan Adam Danial, Kak Pah rumah depan kubur yang dari dulu sudah membuat 'booking' nak jaga Adam Danial. Ternyata Adam Danial sangat gembira pulang ke rumah apabila sibuk bercerita kepada semua orang terutama kepada Opah. Akoo sempat merakam video Adam Danial bercerita.

Dan bermulalah malam berjaga untuk akoo. Beberapa kali akoo sempat terjaga untuk mengangkat Adam Danial yang mahu menyusu. Ummi tidur di atas katil namun Adam Danial tidur di bawah. Hanya pada menjelang subuh akoo tidak terjaga walaupun telah dipanggal oleh Ummi nasib baik Opah telah bersedia untuk membantu Ummi.






6 ulasan:

  1. yeay dh Adam Danial dh blk umah..
    er, kucing sblh dh dtg jenguk lom..
    cemano la agak eh Adam Danial bercerita dgn opah eh..

    BalasPadam
  2. Alhamdulillah dah balik rumah. Have a happy family with new little cuddle bb

    BalasPadam
  3. thanks...

    setakat nih Adam Danial suka senyum lepas berak

    BalasPadam
  4. Alhamdulillah...dah balik dah.cumilnyer bb ankel Joe..lebat ghambut eh..mcm budak besar dah dier...cumil..cumil

    BalasPadam
  5. mak tEh kate, 'lidah adaM comeL'
    wktu die mnjelir...

    BalasPadam
  6. atOk kate..
    " adaM...cucu ku, rajiN2 la mkan Obat..
    biar cPat smbuh. pnat atOk anTa oBat dgn bas.."

    BalasPadam