Rabu, Februari 25

Menjelang kelahiran Pria Ganteng

Khamis malam Jumaat, akoo ke Surau PAS Kampung Limbong, Paka untuk membuat air selusuh dari air bacaan Ya-Sin. Sakhrim yang membawa akoo berjumpa Haji Nawi yang kebetulan menjadi imam solat Maghrib dan Isyak pada malam itu. 3 botol akoo sediakan. Semoga dengan adanya air selusuh ini dapat memudahkan proses kelahiran Adam Danial.

Jumaat malam Sabtu, kelihatan Ummi semakin gelisah. Adam Danial semakin mengeraskan diri bergerak ke bawah. Akoo yang letih setelah bermain di padang UiTM untuk pasukan Petronas bertemu UMT pun tidur agak lambat menemani Ummi. Akoo malam nih sengaja tidur di bawah kerana Ummi cakap akoo tidur agak lasak.

(2.15 pagi) Tiba-tiba tengah sedap tidur tu Ummi jerit panggil akoo. Mulanya akoo tak berapa nak layan sebab tidur lagi best. Tapi panggilan kali ke-2 dari bilik air membuatkan akoo bangun. Air ketuban dah pecah. Nampak ada segumpal darah. Akoo suruh Ummi bersiap dan akoo terus mengejutkan Opah Adam Danial yang tidur di bilik sebelah. Akoo terus call Atuk Adam Danial memberitahu akan hal tersebut. Dengan tenang akoo ambil beg-beg yang perlu dibawa dan yang paling penting - Buku Pink.

Dalam perjalanan ke Hospital Dungun, hujan turun mencurah-curah petanda rahmat-Nya ke atas bumi Paka yang sekian lama tidak disirami hujan. Akoo memandu secara amat berhati-hati sambil melemparkan senyuman kepada Ummi. Ummi, kita dah nak dapat baby.... Sampai di Hospital akoo terus ke Wad Bersalin dan menurunkan Ummi dan Opah serta Adam Danial yang masih di dalam perut. Selepas membuat pendaftaran wad, Ummi ditempatkan di katil sebelah. Katil sebelah mana pulak nih? Rupanya katil no. 11 dan akoo terus menghantar barangan di katil tersebut. Akoo dan Opah terus menunggu di luar dan akoo menyambung tidur di dalam kereta sehingga subuh. Kami sempat berjumpa Ummi namun hanya 2cm terbuka.

Akoo dan Opah pulang ke Paka, bersarapan dan akoo mahu melelapkan mata sebentar namun tiba-tiba sms dari Ummi membuatkan akoo bersiap semula dan terus ke hospital bersama Opah. Setibanya di katil 11, Ummi sedang berdiri ingin ke bilik bersalin. Akoo terus memimpin Ummi ke sana dan terus menunggu di luar sambil tidur di kerusi sehingga waktu melawat 12.30 tengah hari

Tiada ulasan:

Catat Ulasan