Selasa, Mac 3

Hari pertama Pria Ganteng di rumah

Hari pertama Adam Danial di rumah, dia kena jemur selepas Opah mandikan dia. Sesungguhnya suatu suasana baru utk Adam Danial. Pun begitu dia sudah mula bercerita dan senyum-senyum. Tapi biasanya Adam Danial akan tersenyum selepas membuang air besar. Atuk pula hantar ubat Homoeopathy untuk kuning Adam Danial melalui bas ekspress Transnasional yang tiba di Paka dalam pukul 5.15 petang. (Same day delivery tu!) Adam Danial sudah mula minum ubat titis yang dicampur sebanyak 2 titik di dalam 1 0z air suam. Bagai mana hendak disukat 1 oz tu? - Gunalah botol susu.

Hari kedua di rumah bersamaan genap umur seminggu pula Adam Danial kena pergi Hospital Dungun lagi. Tapi sebelum tu kenalah berjemur dulu sikit dan selepas Ummi bersiap barulah gerak dan masa tu agak lambat juga. Lama juga menunggu giliran di bahagian Kecemasan. Adam Danial tidak menangis masa darah di tumit di ambil Cik Misi. Bacaan kuning Adam Danial naik sedikit ke 200 lebih tetapi tidak perlu ditahan wad kerana maksimum 255. Hari Isnin kena ke Klinik Paka pula untuk pemeriksaan. Selesai di Hospital Dungun, kami ke kedai Sura Gate melihat-lihat 'carrier' kerana Mak Lang Anum nak sponsor untuk Adam Danial sempatlah beli lampin pakai buang yang ekonomi sebab Adam Danial suka dan selalu membuang air besar.

Masa petang, Adam Danial didatangi 2 tetamu - Kak Sal tuan rumah dan Kak Nelly jiran sebelah. Dua-dua pun bawa hadiah untuk Adam Danial sempatlah dia bergambar sambil tidur. Kak Nelly lepas itu tunjuk rumah Mok Teh untuk urut Ummi.

4 ulasan:

  1. wahhhhhh seksi sguh ank buah beta yg sorg ni... mcm org menang jackpot ha..dgn hamper besar gabak ats pale tu.... cepat2 besar... sok leh jaga bakal2 sepupu yg ramai...heheheheh

    BalasPadam
  2. dia OK je...
    skang nih dah pandai cakap skit skit (ckp bebudak umur 10 hari la...)
    terutama lepas mandi....
    gelak memang dah pandai dah
    tukang urut cakap tak macam budak umur 10 hari

    BalasPadam
  3. amboi Adam Danial..
    kocik2 dh pandai ckp ek..
    be-gayo boto Adam Danial tido..

    BalasPadam
  4. uwan koba adaM tdo b'depang dade..
    tgn....fuh!! lebar dopo eh..
    mak tEh suke tgk adaM tdo ngan bntaL kaler ijau..
    mate adaM nmpak kuning sgt la..

    BalasPadam