Rabu, Februari 25

Pria Ganteng menerima kad kuning

Ahad akoo mengambil cuti dan membawa Uwan ke hospital. Atuk tidak ikut serta namun dia pergi berjalan-jalan. Opah pula bersedia di rumah untuk menerima kehadiran orang baru. Akoo yang optimis untuk membawa pulang Adam Danial dikejutkan berita kuningnya. Adam Danial bakal ditahan wad bagi merawat demam kuningnya itu. Bacaan kuning (Berillium) Adam Danial adalah 152.

Sementara itu akoo dan Uwan ke kedai mencari barangan untuk Ummi dan Adam Danial. Dan kira-kira pukol 3 Ummi memberitahu akoo perlu membuat pembayaran perbidanan dan membuat pendafataran wad kanak-kanak bagi Adam Danial. Adam Danial di tempatkan di katil no 8 dan menerima sinaran lampu ultra-ungu. Mungkin Adam Danial tidak mendapat susu yang cukup sebelum ini membuatkan akoo berkejaran membeli susu tepung untuk bayi walaupun akoo kurang bersetuju untuk menggunakannya.

Ummi kelihatan agak sedih melihatkan Adam Danial terpaksa bermalam di wad. Sebelum pulang petang itu, akoo sempat membelikan susu untuk ibu menyusu buat Ummi.

Sedang akoo membuat unggun api di atas tempat uri, Ummi memberi tahu yang tidak larat untuk berada di samping Adam Danial malam itu. Akoo yang masih kepanasan terus bersiap dan Opah mengikut sekali ke hospital. Opah cuba masuk berjumpa Ummi dan Adam Danial namun hanya sementara apabila pengawal mencari dan meminta keluar. Kami menunggu di luar wad dan Opah mengambil keputusan untuk tinggal di situ.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan