Rabu, Februari 25

Pra-kelahiran Si Pria Ganteng

Permulaan Adam Danial di dunia ini telah disedari pada bulan Jun 2008 setelah Umminya, tidak didatangi haid. Pada awalnya eksperimen awal telah dilakukan Ummi sendiri di rumah Pandan Indah dan telah disahkan kewujudan Adam Danial ini di Klinik Idzham, Pandan Indah. Akoo mengucapkan syukur setelah doktor mengucapkan tahniah kepada kami berdua.

Seterusnya kami menggunakan kesempatan klinik panel Malaysian Electronics Materials (MEM) di Selangor Medical Center (SMC) untuk membuat pemeriksaan dengan ultrasound. Kelihatan Adam Danial masih kecil lagi namun cukup untuk memastikan dia berada di dalam rahim Ummi.

Kemudian akoo telah berpindah ke Paka, Terengganu dan kami membuat pemeriksaan ultrasound di Klinik Habibah, Paka. Kelihatan Adam Danial sangat cergas berguling-guling di dalam perut Ummi. Akoo agak kagum dengan kebesaran Allah ini dan bagaikan suatu perasaan yang tidak pernah dirasai sebelum ini. Adam Danial sangat aktif! Keesokkan harinya akoo menulis di forum ProtonCoupe.Com tentang Adam Danial.



Bayi guling-guling....
..... dalam rahim mak dia...
nih pengalaman
akoo semalam...
semalam akoo antar bini akoo wat ultra sound kat klinik kat
sini
dulu pernah gi sekali
gambar dia macam serupa lebih kurang ngan bro
Azran (Putrajaya) punye
gambar
baby pun tak de bentuk lagik
diam
aje..

kali nih baby dah ada bentuk dah ada kepala, kaki, tangan,
jantung...
kalau dulu akoo ingat an baby nih dok lepak aje
tapi rupanya
dia dok dalam rahim tu dok pusing2dok angguk2 kepala..
dok sedu sedu
kejap
ke belakang
jap ke depan
jap terbalik...
aktif
gila...

so...
ada satu perasaan lain bila tengok mende tu kat
dalam perut mak dia..
ish...
tak dapat digambar kan...
mungkin sebab
akoo first time nak ada anak kot...

Itulah kali terakhir gambaran Adam Danial dirakamkan. Sengaja akoo tidak mahu tahu jantina kandungan itu. Biarlah Rahsia. Namun petanda awal sudah menampakkan kandungan itu seorang Pria Ganteng. Setiap bayi lelaki akan merengek tatkala Ummi mahu mendukungnya manakala bayi perempuan hanya kelihatan damai dan santai apabila digendong Ummi. Lagipun perut Ummi juga menunjukkan seorang bayi lelaki.
Ummi telah membuat pemeriksaan tetap 2 kali seminggu di Klinik Kerajaan Paka tanpa gagal. Ummi juga telah mengambil semua ubat yang diberikan farmasi klinik itu. Dan Adam Danial terus cergas di dalam perut Ummi dengan selalu bergerak-gerak di dalam perut Ummi bagai memberi tahun supaya Ummi menunggu kelahirannya kelak.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan