Rabu, Februari 25

Kelahiran Pria Ganteng

Waktu melawat 12.30pm dan akoo menuju ke katil 11. Ummi tiada di katil sudah pasti berada di bilik bersalin. Tiba-tiba kedengaran esakan bayi baru lahir dari bilik bersalin itu. Sejurus kemudian cik misi terpacul di muka pintu dan menyebut nama Adibah. Oh, bukan Ummi. Kemudian cik misi muncul lagi dan berkata - suami Siti Norfadzilah, nak masuk ke tak nak? Akoo terus mengekori cik misi ke ruang bersalin. Kelihatan Ummi sedang berjuang mengeluarkan Adam Danial bermula 12.45pm

Ummi sebenarnya tiada bertenaga kerana tidak makan sebelum itu. Namun tiada pilihan lain untuk terus berjuang. Akoo terus memberi semangat dan mengulangi perkataan push sebanyak mungkin. Namun Ummi tiada berupaya sehingga cik misi memasukkan air melalui tangan Ummi. Setelah itu Ummi terus mencuba membuat tolakkan namun kurang berjaya. Cik misi memintaku keluar sebentar dan berbuat sesuatu kepada Ummi. Kemudian mereka memanggilku semula dan kelihatan bahagian atas kepala dan rambut Adam Danial. Dengan sisa tenaga yang ada Ummi menolak dan lahirlah Pria Ganteng no. 1 - Adam Danial pada 1.23pm sedang bilal di masjid melaungkan azan seberat 3.15kg.

Gambar ehsan Tewo Laqroix


Akoo keluar semula bersujud syukur dan bersolat Zuhur sebelum akoo mengazankan Adam Danial. Namun Adam Danial memerlukan bantuan oksigen kerana agak lemah setelah proses kelahirannya yang agak lama. Ummi diberi tempoh sejam untuk membuat kelahiran atau dihantar ke Kuala Terengganu dengan risiko bersalin di dalam ambulan. Akoo kembali ke bangku sambil menunggu masa melawat di sebelah petang. Akoo mengambil kesempatan itu untuk memberitahu kepada Atuk, Uwan, Pak Sedara dan Mak Sedara Adam Danial. Atuk dan Uwan sudah dalam perjalanan dari Johol ke Dungun.

Semasa waktu melawat, Adam Danial sudah berada di sisi Ummi. Akoo memberikan senyuman buat Ummi dan mengucapkan tahniah dan terima kasih. Opah pun gembira melihat Adam Danial cuma agak pelik dengan kepala Adam Danial yang agak panjang. Kelihatan Ummi amat gembira namun sangat keletihan. Akoo sempat juga mendukung Adam Danial ketika mengalihkannya ke pangkuan Ummi.

Tetamu pertama yang hadir melawat Adam Danial dan Ummi adalah Mas Arman (Tewo) sekeluarga beserta Mas Arpin (Pin). Sempat mereka mengambil gambar Adam Danial. Dan selepas itu Atuk dan Uwan pun tiba dan Uwan terus mengambil peluang mendukung Adam Danial. Setelah tamat waktu melawat kami terus pulang ke Paka tinggallah Adam Danial dan Ummi berdua.

2 ulasan:

  1. just like his abah.... besar skit gak nye..muke cam the samsun's.... mata cam sepet2 skit...
    mst comel cam cikdah ye... smoga adam cpt blk umh...leh kacau abah kt umah lak....

    BalasPadam