Rabu, Mac 4

Kuning Pria Ganteng bertambah lagi

Walaupun bacaan kuning Adam Danial sudah menunjukkan penurunan pada Isnin lepas (193) tapi masih perlu buat pemeriksaan ulangan di Klinik Paka hari ini (Rabu). Walaupun Terengganu cuti hari ini, tapi ada orang 'stand-by'.

Pagi-pagi lagi Adam Danial dah bangun tidur dan terus berjaga sehingga pukul 9 lebih. Dengan 'confident' akoo, Ummi dan Opah yakin yang bacaan kuning Adam Danial akan terus bertambah baik. Dalam pukul 10 pagi kami bertolak ke Klinik Paka dan sampai di klinik tiada siapa pun. Jadi kami tunggu sehingga orang makmal sampai. Seperti biasa, Adam Danial tidak menangis pun masa darah dia kena ambil. Mungkin sebab dia tengah syok tidur.

Tetapi semasa keputusan keluar, bacaan kuning Adam Danial menaik sehingga 243! Naik 50 dari bacaan 2 hari lepas. Akoo macam tidak percaya kepada keputusan itu dan agak ragu-ragu dengan kredibiliti orang makmal itu. Al-maklumlah hari ini cuti dan dia dalam mood 'stand-by' takut mempengaruhi cara kerjanya. Tapi akoo tidak betah menyerang orang makmal itu.

Dia pun sedaya upaya cuba menghubungi Cik Misi yang bertugas untuk memeriksa Adam Danial namun Cik Misi dalam misi kejuru rawatan di Santong dan agak jauh dari klinik. Cik Misi meminta untuk membuat pemeriksaan ulangan sekali lagi esok (Khamis).

Kemudian kami ke Klinik Iddrus pula untuk membuat pemeriksaan ruam Adam Danial. Bak kata Ummi, walaupun Adam Danial berambut lebat, berbulu dan bermuka lebar macam akoo tapi kulit dia agak sensitif macam Ummi. Doktor memberikan ubat sapu dan antibiotik dan beliau mencadangkan untuk membelikan sabun PH5 Eucerine untuk Adam Danial di farmasi kerana kliniknya kehabisan stok. Maka kami pun ke Farmasi Razzaq untuk membeli sabun itu walaupun orang farmasi lebih mencadangkan sabun Sebamed.

1 ulasan:

  1. camana dah anak boss?dah sihat dan membesar bagai johan?

    razzaqpharma.blogspot.com

    BalasPadam