Selasa, Mac 10

Pria Ganteng potong rambut

Bersempena dengan cuti Maulidur Rasul (9 Mac) akoo ambil keputusan untuk memotong nipis rambut Adam Danial kerana ruamnya yang semakin teruk terutama di bahagian ubun-ubun. Sekarang ruam Adam Danial yang paling merisaukan kami kerana kuningnya sudah menunjukkan pengurangan (217) semasa pemeriksaan semalam. Cik Misi pun meminta kami membawa Adam Danial berjumpa doktor pada Selasa (10 Mac). Sedang bersiap-siap hendak memotong rambut, tuan rumah datang untuk menukar pam air.

Bermula dengan gunting kecil dan sikat, Adam Danial seakan tidak selesa dan agak meronta-ronta. Rupa-rupanya gunting itu tidak berapa tajam dan menarik-narik rambutnya. Lalu Opah mengambil pisau besar pula dan ternyata Adam Danial agak selesa semasa digunting rambutnya mengguna gunting besar. Namun tidak dapat menggunting keseluruhan rambutnya terutama di bahagian belakang apabila Adam Danial sudah tidak selesa lagi.


Dan setelah Adam Danial selesai berpakaian untuk tidur dengan rambut yang baru, jiran-jiran pula datang melawat. 4 orang dewasa kesemuanya, jiran di sebelah kanan rumah anak-beranak. Kali ini Adam Danial tidak menerima sebarang pujian kerana kelebatan rambutnya yang kini telah dipotong pendek.


Kini Adam Danial semakin manja terutama dengan Ummi. Pantang Ummi tidak kelihatan, Adam Danial akan membuat bunyi-bunyian untuk menarik perhatian Ummi. Adam Danial juga kelihatan semakin tembam namun terlindung oleh ruam-ruam yang banyak.



















1 ulasan:

  1. aNDa Di TAG,

    Sila dapatkan di kaunter pertanyaan di alamat
    abgnakkal.blogspot.com

    Tengkayu
    heheheh...

    BalasPadam