Ahad, Mac 8

Pria Ganteng si budak bertuah

Setelah tidak berjaya mendapatkan pemeriksaan pada hari Khamis, kami diminta pula datang pada hari Jumaat yang merupakan cuti di Terengganu. Dengan perasaan bercampur-baur kami bersiap juga dengan harapan dapat juga dibuat pemeriksaan. Macam biasa Adam Danial dimandikan Opah pada pukul 8 lebih.

Akoo cuba tolong lap-lap badan dia. Sekali dia boleh kentut seperti biasa yang akan sekali dengan bahan buangan. Sah, memang ada sikit dan kena pada kain lapik tilam. Dan yang paling bertuah sekali buat Adam Danial, semasa akoo dan Opah nak bersihkan bahan buangannya, dia boleh menembak kami dengan pistol airnya. Memang bertuah betul 'budok kecek' ini.

Sesampainya di Klinik Paka akoo terus memberitahu orang makmal yang kami sudah sampai dan rupanya ada beberapa orang lagi yang hendak memeriksa kuning. Ada seorang bayi lahir sehari selepas Adam Danial dengan berat 4kg++! Betapa besar dan montelnya bayi itu. Tapi tidak boleh menyaingi Adam Danial yang tidak menangis ketika kaki dicucuk dan darah diambil. Tapi yang tidak seronoknya, kuning Adam Danial menaik lagi ke 250 (dari 243) tetapi Cik Misi tidak menyuruh kami ke Hospital Dungun namun sebaliknya perlu melakukan pemeriksaan ulangan pada Ahad dan berjumpa doktor bertugas. Selepas itu akoo bawa Ummi dan Adam Danial yang tidur sehingga ke Kerteh untuk berjalan-jalan tengok api (flare) di kawasan perindustrian Kerteh.

Petangnya pula, Adam Danial dikunjungi oleh tetamu lagi bermula dengan keluarga Wan Azhari (pegawai akaun Velosi), keluarga Najib dan keluarga Fadhil aka Mike (Ethylene). Meriah juga suasana di rumah pada masa itu terutama apabila anak-anak Najib dan Mike berpesta. Dan tidak lupa juga Adam Danial membuat skil kentut di hadapan tetamu. Memang si budak bertuah ini mempunyai kentut yang agak kuat juga. Sepanjang pengalaman akoo dengan adik-adik dulu memang tak pernah ada ingatan terhadap mereka kentut dengan kuat.

1 ulasan:

  1. mmg bertuah ank teruna sorg nih.... kuat kentut eh... nsb bek x busuk...
    klu kentut dlm pempers..sure lg kuat......
    ehh abg blk kg 27hb ker...
    shrf keje r..x pat la nk ikut g jhr..

    BalasPadam